NORESZ GAMING

Dragon Nest

Dátum: 2016.10.10. | Írta: Noresz | Kategória: Szerep


A Dragon Nest talán az első non-target alapú MMORPG játék volt. A non-target annyit tesz, hogy itt nem kell kijelölnünk a szörnyeket a támadáshoz, hanem célkereszttel fogjuk becélozni őket és rájuk küldeni a skilleket. A skillek alapból több mobot sebeznek, így nem kell pontosnak legyünk. Szóval a Dragon Nest egy anime stílusú akció és szerepjáték egyben.



Többféle, folyamatosan bővülő karakterosztály közül válogathatunk. Megtalálhatók az alap kardos és varázsló kasztokon kívül extrák is. Ilyen a robot kezű és félig állat leány vagy az alkimista kis csaj, akinek hű segítőtársa egy robot. A karakterek testre szabhatósága csak a hajuk, arcuk és szemükre korlátozódik. Ne várjunk sokat, hiszen nem egy mai játékról van szó. A kasztválasztás ennyivel nem merül ki, mivel a 15-ös szinttől két külön alkasztra specializálódhatunk. Ezeket a választásuk előtt korlátozottan kipróbálhatjuk, hogy melyik áll a kezünkre. Rengeteg skillt tanulhatunk meg, amik fizikai és mágikus képességekből állnak. A fizikai skillek zömét gombkombinációkkal idézhetők meg és cserébe kapunk egy sokkal hatékonyabb támadást vagy védekezést. Nagyon látványos és pörgős harcokat élhetünk át, végül is ez a Dragon Nest erőssége.



A skillek egyébként a szintenként kapott SP pontokból és pénzből fejleszthetők. Maguk a játék területei dungeonokra vannak osztva, amiket összekötő területek választanak el egymástól és a városoktól. A pályákat több nehézségi fokozaton játszhatjuk végig. Itt jön elő a partyban játszó játékosok nagy előnye. Minél nagyobb a fokozat, annál több jutalmat kaphatunk az adott dungeonok teljesítésével. A pályák élénk grafikát kaptak, rombolható tereptárgyakkal és mozgásra reagáló növényekkel. A napszak és az időjárás véletlenszerűen változik. A mobok csoportosan helyezkednek el egy-egy nagyobb példány társaságában. Mesterséges intelligenciát is találunk, hogy ne legyen könnyű dolgunk. A mobok képesek elbújni és kikerülni a támadásainkat. Elég idegesítő, mikor valami apróság elbújik előlünk és addig nem mehetünk tovább, még meg nem találjuk.



Sokszor csak úgy nyílik ki egy kapu, ha az akciót megszakítva megkeressük a hozzá tartozó kapcsolót. Minden pálya végén található egy boss szörny, amit megölve nagy jutalom üti a markunkat. Sőt a menet végén még jutalmat rejtő ládák között is válogathatunk. A játéknak története van, amit beépítettek a küldetések közé. Ezek teljesítése egyszerűnek nevezhető. Általában mobokat kell ölni, keresgélni vagy rombolni. A küldetés lista mellett található nyilakat követve juthatunk el azokba a dungeonokba, ahová a feladat szól. A funkciókból nem marad ki a felszerelés fejlesztése sem, amik erősségével villogó köveket szerezhetünk karakterünkre. Erősítő pecséteket készíthetünk és fejlesztés után használhatjuk vagy eladhatjuk őket. Rengeteg jutalmat kapnak a kezdő játékosok és sok event gondoskodik arról, hogy egyhamar ne unjunk rá erre a játékra. Akik túl erősnek tartják magukat, azok más játékosokkal is megmérkőzhetnek.