N O R E S Z G A M I N G


jan.
30.

Battlefield V játék teszt


A Battlefield V első bemutatója nem sok rajongóban váltott ki pozitív érzelmeket. Nem a II. Világháború témája volt a probléma, hanem annak inkább a kivitelezése. Élénk tájak, nő karakterek és a skinek nem egészen korhűek, de nem is nevezhetjük éppen rossznak. Később a friss videókkal már nagyobb tábort sikerült megragadni. A játék erősen az előző részre, a Battlefield 1-re hasonlít de több eltérést vélhetünk felfedezni.



Itt van a szokásos fejezetekre osztott sztori mód, ami túlságosan filmszerűre sikeredett. A mai trendeknek megfelelően tele van epikus jelenetekkel, például a főhősök elvesztésével. Már az lenne új, ha happy end-el zárulna a történet. Legalább már női karaktert is irányíthatunk és megfordulhatunk több országban, Norvégiától Afrikáig. A sztori mód nem jelent nagy kihívást, de szórakozni el lehet vele. A multiplayer a Battlefield címek igazi erőssége, ezért erről több szót lehet ejteni. Szerencsére most elhagyták a Premium Pass-t és ingyen kapjuk a későbbi tartalmakat és talán nem lesznek kihalva egyes pályák. Alig tíz térképpel jelent meg a játék, de a zömük legalább igazán tartalmasra sikeredett és időbe telik, mire kiismerjük őket. A grafika egyre filmszerűbb és rombolhatóbb, emellett a gépigénye is elfogadható és nem sok különbség mutatkozik a medium és az ultra beállítás között. De nézzük, hogy milyen kasztokat találunk.



Kasztok terén a szokásos felállást kapjuk: Assault, Medic, Support és Recon. Annyi változott, hogy a karakterek között külön személyeket is beállíthatunk és kozmetikázhatjuk az arcukat különféle festékekkel, valamint egyedi ruhákat is adhatunk rájuk. Minden kaszt más és más fegyver kategóriát használ, amik darabjait a kaszt fejlődésével kapunk meg. Immár nem kell a fegyverek kiegészítőit megvásárolni valamiféle játékpénzből, hanem egyből tehetünk rá bármilyen célzót. A játékpénz megmaradt a skinekhez, maikkel kifesthetjük a fegyverünk minden darabját. Egyébként a gépfegyverek eléggé szórnak, de kevés golyó is elég a másikat földre küldeni, viszont a mesterlövész puskákkal mintha könnyebb lenne ölni az előző részekhez képest. Nagy újítása a Battlefield V-nek, hogy ezennel építhetünk különféle fedezékeket és tankcsapdákat, ezzel is megnehezítve az ellenség bejutását egy házba vagy a híd túloldalára.



A tankok, harckocsik és repülők megmaradtak, de a behemótok helyett a Squad vezérek hívhatunk például V1 rakéta támadást, amely hatalmas robbanással teríti le a környékbeli játékosokat. Ami új még az elődökhöz képest, hogy lőszerből sokkal kevesebbet kapunk, valamint az életünket is csak elsősegély csomaggal tölthetjük vissza. A lőszert vagy a Support kaszt adja, vagy pedig az elhelyezett lőszeres ládákból pótolhatjuk, csak úgy mint az elsősegély csomagot. Játékmódokból most kevesebbet kapunk, de a lényeg közöttük van. Sőt a battle royale láz kellős közepén ezt a módost sem felejtették ki a fejlesztők, ahol kivételesen egy tűzgyűrű fogja szűkíteni a kört a túlélő játékosok körül. Végezetül elmondhatom, hogy nem lett azért olyan rossz játék a Battlefield V, csak lehet nem mindenki tudja elképzelni ilyen köntösben a II. világháborút.

Ezeket is nézd meg
Címke felhő